image
image image

Atskats uz LČ posmu Alūksnes ezerā no Osprey.

Atskats uz Alūksnes posmu.

Līdzīgi kā iepriekšējā posmā - papētīt ezeru sanāca tikai brīvdienās un piektdienā pirms sacensībām, tomēr ezers neliels, kartēšana bija iesākta vēl pērn un samērā ātri tikām skaidrībā par reljefu un grunti ezerā. Trenniņos līdakas ķērās lieliski, trāpījās arī labi mēri, bet ļoti daudz bija zemmēra līdaku. Pilnībā izbaudījām vobleru copi un līdaku jaudīgos uzbrukumus dzidrajā Alūksnes ūdenī. Pēdējā dienā sameklējām arī vairākas asarīšu āderes, drošībai pret necopi, ar kuriem piepildīt caurumus protokolā, tomēr laika apstākļi gatavoja korekcijas sacensībām.

Ja citreiz solītās vētras nedēļās laikā izšķīst sinoptiķu stāstos, tad šī noturējās apbrīnojami precīzi. Sestdiena - krasta diena, visiem neplānota atslodzes diena, kurš spēlēja basīti, kurš kārtoja mānekļus un sēja pavadiņas, copes plāni bija skaidri. Manas prognozes bija tādas, ka ar 30 000 punktiem varēs tikt trijniekā, bet desmitniekam vajadzēs vismaz 20 000.... un vēl bija sajūta, ka bez laba asara nevarēs tos 30 tūkstošus savākt...

Tā kā sestdien atrasties ezerā un trenēties bija aizliegts - gulēt gājām laicīgi un mazu trenniņu sarīkojām pirms starta svētdienā, ļoti interesēja - ko vētra nodarījusi zievju vietām ezerā, apskrējām zivju vietas un papētījām bildi, asaru vietās mazliet pataustījām, "prime" spotā bilde ir un pirmajā metienā izleca kiloškins-strīpanais... Uh... nebakstām... gaidām startu! Bet starts tikai 7.00 un agrais rīts bija kā radīts garšai, sajust, kas mūs gaida. Viss šķita skaidrs, tik jārukā. Daži lielie asari un tad pie līdakām... Bet dzīvē viss ir savādāk :)

Alūksnes posms sacensībās mūs iznesa cauri pēc pilnas programas. Vispirms tehnisku ķibeļu rezultātā praktiski iznīcinājām pirmo, lielo asaru, "spotu" - lielajā vējā izdzenājām lielos asarus ar elektromotora radītajām straumēm, bet viņi tur bija, redzējām eholotē, bilde bija īstā... Ieteikums - nekalibrējiet kompasus MotorGuide motoriem, vispār neko nedariet ar programmatūru, ja neesat 100% pārliecināti par savām darbībām, sabojāsiet mantu! Labi, ka atcerējos kodus kā atgriezt rūpnīcas uzstādījumus... tik vienu stundu pazaudējām cīņā ar vējiem... Lēnā laikā gļukus i nepamanīsiet, bet lielais vējš... smagi! Žēl...

OK. Tālākā startēģija - turpināt medīt asarus - nebija veiksmīga, pārvērtējām savas spējas salasīt mazos asarēnus stiprajā vējā, tie bakstījās, bet nesēdās virsū un pirmo sacensību stundu pabeidzām ar 3 niecīgiem asarbērniem, bet papildus "bonuss" - pārbraucienā uz līdakām pazaudējām arī uztveramo ķeseli, vējš izpūta no laivas.... kas vēl šodien mūs "elpinās"?

Līdakas ķerās, zemmērs, zemmērs, ...O... ir pirmais mērs, Krists mēģina lielajos viļņos līdaku ņemt ar rokām, mazliet nepaveicas un loms ir dubults - Krists un līdaka uz viena voblera... Vispirms atbrīvoju līdaku, tad operējam Kristu. Veiksmīgi... plāksteru nav.. i labi, asinis brūci iztīrīs. Nākamais mērs Kristam, smuks, pa gaisu raut nevar, turās nu tā... mana kārta laimi viļņos mēģināt... paveicās :) izdevās līdaku paņemt tā, ka šī burtiski sastinga un neskurinājās. 69 cm ! Yes... ! Lienam ārā no starta bedres!
Turpinājām cīņu ar laika apstākļiem, zemmēriem ,mēriem, vēju un viļniem, kopā un salasījām 4 mēra līdakas un vienu 31 cm asari, no kurām lielākā bija 69 cm. Atkārtoti izmēģinājām asari, bet tie ķērās lēni un bija tik maziņi, ka atgriezāmies pie līdakām, tomēr pie mēriem tikt vairs neizdevās, lai gan kopējais līdaku skaits bija labs. Pat pēdējās minūtēs trāda ap 65 cm smukule nokratījās netālu no laivas...

Uz ko ķērām?

Ķērām pārsvarā ar vobleriem un kopumā atlaidām ap 30-40 līdakām. Finišā iebraucām ar skumjiem ģīmjiem, bija sajūta, ka esam izgāzušies, jo līdakas ņēma, bet mums mēru bija tikai 4. Klīda baumas par pilniem sarakstiem utt... Ieraugot rezultātus uz dēļa - liels atvieglojums, neesam nemaz tā izgāzušies :) Tātad daudziem gājis vēl grūtāk! Mums MotorGuide motoram barotāji - 2x115 Ah lieliskie Yuasa akumulatori - iznīka tikai pēc 7 stundu darba, pēdējās 10 minūtēs sākas zust jauda, bet daudzas ekipāžas pārgāja uz enkuriem un parašūtiem daudz agrāk - kāpēc ? - pieleca tikai vēlāk, sacensību laikā domāju par citām lietām... Acūimredzot izbeidzās akumulatori. Tagad zinām, ka ar labi uzlādētiem 2x Yuasa 115 Ah un MotorGuide 80 Lb var mierīgi copēt vienu posmu jebkurā vējā, ja netrennējas un pirms starta netur laivu uz enkura, tālāk no piestātnes burzmas un laivas korupsa bojājumiem...

Nobeigums.

Ar izcīnīto 4. vietu esam ļoti apmierināti, jo tālu nesasniedzām plānoto punktu skaitu zivīs. Posms deva lielisku pieredzi, beidzot LV čempionātā bija iespēja pastrādāt ar cietiem mānekļiem un - ja nebūtu kļūdījušies ar starta stratēģijas izvēli - gan jau vēl daži mēri būtu sarakstā. Šis rezultāts ļauj mums pacelties uz 2. vietu LČ kopvērtējumā un tagad jāsāk gatavoties sezonas noslēdzošajam posmam. Ar ko un uz kā? Jauni izaicinājumi! Tāpēc cope ir tik interesanta!
Visiem, kuri vēl nav iegādājušies dziļumu kartes Pļaviņu HES posmam - Lowrance un Humminbird lietotājiem tās ir pieejamas eholotes.lv veikalā. Vēlams iepriekš piezvanīt 29377888.